Oranjevereniging 's Gravenmoer

koning-willem-alexander---staande-foto koningin-maxima-okt-15-s

Programma Koningsdag 2017

7.00 uur
Herauten te paard rijden door het dorp om de bevolking op te roepen tot deelname aan de feestelijkheden. Dit gebeurt met medewerking van “de Oranjeruiters”

08.30
Muzikale opwachting door Fanfare Euterpe op het Dorpsplein aan de Hoofdstraat en slagwerkgroep van ‘Crescendo gaat de kinderen ophalen bij Plein 700.

Kinderoptocht: Alle kinderen, en uiteraard ouders en andere belangstellenden, worden vanaf het “Plein 700” opgehaald door de slagwerkgroep van Crescendo. Zij gaan, begeleid met muziek via een korte route door het dorp, naar het Dorpsplein. Voor en tijdens de optocht zal de jury de versieringen van de kinderen beoordelen.

9.00 uur
Aubade op het plein bij het voormalig gemeentehuis. De aubade wordt afgenomen door wethouder P. Panis.
Openingssignaal door twee leden van “Euterpe”. Er volgt een aubade met medewerking van de kinderen, de ’s Gravenmoerse bevolking, Fanfare “Euterpe” en de slagwerkgroep van ‘Crescendo’. Welkomstwoord door de voorzitter van Oranjevereniging  ’s Gravenmoer.
Toespraak door wethouder Dhr. P. Panis en prijsuitreiking van het “leukst uitziende kind met de mooist versierde fiets, step, driewieler of wagen”.
Om het zangvolume te verhogen worden voor u de oranjebitters weer passend uitgeserveerd.

10.00 uur
Ontvangs gedecoreerden en gasten in de Geubel.
Alle in de gemeente ’s Gravenmoer wonende gedecoreerden zijn welkom in de grote zaal van de Geubel voor een feestelijk samenzijn.

10.00 uur
Kinderspelen in ’s Gravenmoer voor kinderen t/m 12 jaar met als thema “Op reis door Europa”.

13.30 – 15.00 uur
Vrijmarkt voor de jeugd.
Ook dit jaar wordt weer de vrijmarkt voor de jeugd gehouden op het plein voor Dorpshuis de Geubel.
Kinderen t/m 12 jaar kunnen op de traditionele Vrijmarkt allerlei spulletjes verkopen. Dit kan van alles zijn: speelgoed, boeken, spelletjes en dergelijke die je niet meer gebruikt.
I.v.m. de veiligheid is opbouw van de vrijmarkt pas mogelijk vanaf 13.30 uur. Neem bij regen zelf een parasol of paraplu mee om onder te zitten.
Let op: de verkoop op de vrijmarkt is bedoeld voor kinderen t/m 12 jaar.
We wensen de kinderen goede zaken toe.
Voor de kopers hopen we dat ze met goed gevulde tassen naar huis toe gaan!

15.00 – 16.00 uur
Kinderdisco: Nieuw dit jaar is de disco voor de kinderen die wordt gehouden op het plein voor dorpshuis de Geubel. De DJ is William Nijenhuis van Two Disjockeys.
Neem je vriendje of vriendinnetje mee!! Samen is dansen nog leuker.

16.00 – +/- 23.00 uur
De Koningsdagarbecue: Net als voorgaande jaren ontbreekt de barbecue ook dit jaar niet bij de feestelijk- heden op Koningsdag. Dit jaar kan men weer genieten van diverse barbecuelekkernijen zoals de heerlijke saté en beenhammetjes. Onder het genot van een drankje is dit de jaarlijkse gelegenheid om elkaar te ontmoeten.
Muzikale klanken zullen dit jaar verzorgd worden door DJ William Nijenhuis van TwoDiscjockeys en René Broeders.