Oranjevereniging 's Gravenmoer

Sinterklaasintocht

Lieve kinderen van ’s Gravenmoer,

Op zaterdag 17 november 2018 zet Sinterklaas weer voet aan wal in Nederland. De Goedheiligman en zijn Pieten worden in het historische dorp Zaandijk verwelkomd. Hij wordt door een menigte zingende kinderen ontvangen en het evenement is groots op de televisie te volgen. Na afloop vertrekt de Sint met zijn pieten per helikopter naar Dongen en zal hij landen op de golfbaan van Golfcentrum Dongen. Hiervandaan vertrekken de Sint en zijn pieten direct naar het Aakpark in ’s Gravenmoer. Wij verwachten dat de Sint en zijn pieten omstreeks 16:50 uur aankomen bij het Aakpark. Ook dit jaar gaan we met een optocht naar De Geubel. Daar hebben we dan weer een feest met muziek en dansen.

Dit jaar hebben we al een brief gekregen van Sinterklaas. Sinterklaas vraagt in zijn brief of jullie dit jaar ook weer met de Sint en pieten mee willen lopen. Hij vindt al die lichtjes in de optocht heel leuk! En de Sint vond het vorig jaar fantastisch dat een heleboel kinderen zich hadden verkleed als veegpiet. Dit jaar heeft de Hoofdpiet iets nieuws bedacht: in plaats van lampionnen heeft hij lichtsnoertjes gekocht en deze lichtjes hebben de pieten ook allemaal om. Deze lichtsnoertjes (inclusief batterij) kun je kopen voor      € 1,00 bij de kraam van de Oranjevereniging, deze staat vanaf 16:30 uur op het Aakpark.