Programma Koningsdag 2019

7.00 uur
Herauten te paard rijden door het dorp om de bevolking op te roepen tot deelname aan de feestelijkheden. Dit gebeurt met medewerking van “de Oranjeruiters”.

08.30 uur
Muzikale opwachting door Fanfare Euterpe op het Dorpsplein aan de Hoofdstraat en de slagwerkgroep van ‘Crescendo gaat de kinderen ophalen bij Plein 700.

Kinderoptocht: Alle kinderen, en uiteraard ouders en andere belangstellenden, worden vanaf het “Plein 700” opgehaald door de slagwerkgroep van Crescendo. Zij gaan, begeleid met muziek via een korte route door het dorp, naar het Dorpsplein. Voor en tijdens de optocht zal de jury de versieringen van de kinderen beoordelen.

9.00 uur
De Aubade vindt plaats op het plein bij het voormalig gemeentehuis. De aubade wordt afgenomen door burgemeester M.C. Starmans-Gelijns.
Openingssignaal door twee leden van “Euterpe”. Er volgt een aubade met medewerking van de kinderen, de ’s Gravenmoerse bevolking, Fanfare “Euterpe” en de slagwerkgroep van ‘Crescendo’. Welkomstwoord door de voorzitter van Oranjevereniging ’s Gravenmoer.
Toespraak door burgemeester M.C. Starmans-Gelijns en prijsuitreiking van het “leukst uitziende kind met de mooist versierde fiets, step, driewieler of wagen”.
Om het zangvolume te verhogen worden voor u de oranjebitters en de oranjelimonade weer passend uitgeserveerd.

10.00 uur
Ontvangst gedecoreerden en gasten in de Geubel.
Alle in de gemeente ’s Gravenmoer wonende gedecoreerden zijn welkom in de grote zaal van de Geubel voor een feestelijk samenzijn.

10.00 uur
Kinderspelen in ’s Gravenmoer voor kinderen t/m 12 jaar met als thema “Op een onbewoond eiland”.

13.30 – 15.00 uur
Vrijmarkt voor de jeugd.
Ook dit jaar wordt weer de vrijmarkt voor de jeugd gehouden op het plein voor Dorpshuis de Geubel.
Kinderen t/m 12 jaar kunnen op de traditionele Vrijmarkt allerlei spulletjes verkopen. Dit kan van alles zijn: speelgoed, boeken, spelletjes en dergelijke die je niet meer gebruikt.
I.v.m. de veiligheid is opbouw van de vrijmarkt pas mogelijk vanaf 13.30 uur.
Let op: de verkoop op de vrijmarkt is bedoeld voor kinderen t/m 12 jaar.
We wensen de kinderen goede zaken toe.
Voor de kopers hopen we dat ze met goed gevulde tassen naar huis toe gaan!

16.00 – 20.00 uur
De barbecue: net als voorgaande jaren ontbreekt de barbecue ook dit jaar niet bij de feestelijk- heden op Koningsdag. Dit jaar kan men weer genieten van diverse barbecuelekkernijen. Onder het genot van een drankje is dit de jaarlijkse gelegenheid om elkaar te ontmoeten.

16.00 – 21.00 uur
Muziek door de River Town Band
Op je bruiloft, het bedrijfsfeest, in het café of de feesttent. Een zevenkoppige band die garant staat voor de perfecte mix. Van de evergreens tot de hits van nu en alles wat er tussenin zit. Afwisselend, muzikaal en altijd herkenbaar. Pop, rock, country, nederpop, rock ‘n roll, disco, het levenslied…alle genres komen voorbij. Met hun jarenlange ervaring weet de River Town Band van ieder liedje iets moois te maken. Dikwijls met meerstemmige zang en met de nodige afwisseling. Muziek van ooit tot nu, hier en daar met een tik, soms met een verrassing maar altijd met een knipoog. Positivisme en jolijt, dat is wat de band wil meegeven. Met de River Town Band wordt iedere gelegenheid een muzikaal feest.