Als één van de oudste Oranjeverenigingen van ons land zetten we ons al jaren in voor verschillende ‘oranje’ gekleurde activiteiten in het mooie ’s Gravenmoer.
De Oranjevereniging ’s Gravenmoer organiseert jaarlijks voor het dorp de feestelijkheden rond Koningsdag en Bevrijdingsdag en de organisatie van de Dodenherdenking. Koningsdag in ’s Gravenmoer is ook echt een feestdag voor het dorp. Voor zowel de kinderen als de volwassenen wordt elk jaar een afwisselend programma georganiseerd. Van bijvoorbeeld een traditionele aubade tot aan eigentijdse kinderspelen. En niet te vergeten de intocht van Sinterklaas in ’s Gravenmoer.
Daarnaast is de vereniging de initiator van andere activiteiten die passend zijn bij bepaalde gebeurtenissen rond het Koninklijk Huis. Te denken valt aan huwelijken, overlijdensgevallen en geboorten. Het eerste bestuur is opgericht in 1898 ter gelegenheid van het inhuldigingsfeest van H. M. Koningin Wilhelmina op dinsdag 13 september 1898 en bestond uit:

Erevoorzitter Burgemeester J. Loeff
Dhr. C. J. Gompertz, President
Dhr. V. J. Pillot, Secretaris
Dhr. M. J. de Jong, Penningmeester

Het huidige bestuur van de Oranjevereniging ’s Gravenmoer bestaat uit:
Bert Faro, voorzitter
Koenraad van Eersel, vice-voorzitter
Corine Meeuse, penningmeester, ledenbestand en sponsoren
Florentine Overeijnder, secretaris
Ans Faro
Herman van Loon
Nelleke Timmermans
Christianne de Roon

Adviserend bestuurslid: Burgemeester Mw. M. C. Starmans-Gelijns
Lid van verdienste: Dhr. A. van Suylekom
Lid van verdienste: Dhr. T. van Dongen
Lid van verdienste: Mw. B. E. Schep-van Suylekom
Lid van verdienste: Mw. R. Timmermans

Beloningsbeleid: De leden van het bestuur en de vrijwilligers genieten geen beloning voor hun werkzaamheden.